Toimitusehdot

Yleistä

Kymen Lemmikkitarvike myy tuotteita yrityksille ja täysi-ikäisille yksityishenkilöille Suomen sisällä. Nämä toimitusehdot soveltuvat tuotteiden tilaamiseen verkkokaupassamme sekä vastaaviin toimituksiin.

Nämä toimitusehtomme ovat voimassa 14.01.2021 alkaen. Voimme muuttaa toimitusehtoja yksipuolisesti aika ajoin, joten tutustuthan toimitusehtoihimme joka kerta etukäteen kun tilaat tuotteita verkkokaupastamme.

Tuotteet ja tuotehinnat

Verkkokaupan tuotteiden ominaisuudet ja hinnat on esitetty kunkin tuotteen tuote-esittelyn yhteydessä. Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin, joten tarkastathan ko. hinnat ostoskorista ennen kuin hyväksyt tilauksen. Tuotteiden hinnat sisältävät veroja, joka ilmenee ostoskorissa ja tilausvahvistuksessa.

Toimituskulut

Tilauksesta veloitettavat toimituskulut riippuvat ostoskorin loppusummasta ja valitusta toimitustavasta ja ne lisätään automaattisesti tilauksen loppusummaan. Näet tilauksestasi veloitettavat toimituskulut ostoskoristasi ennen kuin hyväksyt tilauksen.

  • Yli 79€ tilaukset toimitetaan ilman toimituskuluja
  • Postipaketti 10,90€ (toimituskulu lisätään alle 79€ toimitettaviin tilauksiin)
  • Aina ilmainen noutomahdollisuus Kotkan, Suulisniemestä

Tilaukset toimitetaan Postin noutopisteeseen. Voit valita sinua lähimpänä olevan noutopisteen kassalla.

Tilaaminen ja sopimus

Voit tilata tuotteita verkkokauppamme kotisivuilla siirtämällä niitä ostoskoriin ja vahvistamalla tilauksen ja maksamalla ostoskorin sisällön maksupalvelussa. Tilatessasi verkkokaupastamme sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihimme. Ymmärrät, että hyväksymäsi ja vahvistamamme tilauksesi on, paitsi siltä osin mitä myöhemmin mainitaan peruttamisoikeudesta, sitova ja synnyttää näiden toimitusehtojen kanssa sopimuksen välillemme.

Maksaminen ja maksutavat

Voit maksaa tilauksesi verkkokaupassa kuvatuilla ja ostoskorissa valittavissa olevilla maksutavoilla.

Tilaus- ja maksuvahvistus

Onnistuneen tilauksen jälkeen sähköpostiisi lähetetään tilausvahvistus, joten annathan sähköpostiosoitteesi kun teet tilauksen. Tilausvahvistuksessa vahvistetaan myös käytetty maksutapa.

Jos emme jostain odottamattomasta syystä voi vahvistaa tilaustasi ilmoitamme siitä sähköpostiisi mahdollisimman pian.

Toimitustapa

Toimitamme tilauksesi Postin kautta tai henkilökohtaisella kotiintoimituksella. Tuotteet on myös mahdollista noutaa suoraan varastolta Kotkan, Suulisniemestä. Toimitustapa valitaan tilauksen yhteydessä.

Toimitusaika

Yleisimmät toimitusaikamme ovat tilauksesta riippuen 1-5 arkipäivää. 

Arkipäiviin ei lueta viikonloppuja eikä arkipyhiä. Toimitus riippuu myös kuljetusliikkeiden toiminnan sujuvuudesta. Mahdollinen poikkeava toimitusaika on kerrottu tuotesivulla. Emme vastaa viivästyneen toimituksen mahdollisesti aiheuttamista vahingoista.

Tilaukset lähetetään valitusta toimitustavasta tai toimituksen koosta riippuen nouto Postin pakettiautomaatista / nouto omasta Postista -toimitustavoilla.

Peruutusoikeus ja palautusehdot

Jos olet kuluttaja sinulla on Suomen kuluttajansuojalain mukainen oikeus peruuttaa tilaus ilmoittamalla tästä meille viimeistään 14 päivän kuluttua tavaran tai viimeisen tavaraerän vastaanottamisesta taikka, jos kyse on tavaroiden säännöllisestä toimittamisesta, ensimmäisen tavaraerän vastaanottamisesta.

Peruuttamisilmoitus tulee tehdä selkeästi sähköpostiimme tai palautettavan tavaran mukana toimittamallasi kirjallisella ilmoituksella.

Peruutusoikeus koskee kaikkia tuotteita ja vastaavasti palautettavien tuotteiden on oltava alkuperäispakkauksessa, käyttämättömiä ja hyvin takaisinlähetystä varten pakattuja.

Jos kauppa perutaan, tavara on palautettava viivytyksettä ja viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä alla mainittuun Palautusosoitteeseemme. Palauttajan on tarvittaessa näytettävä toteen, että tavara on palautettu määräajassa, esimerkiksi palautuskuitilla. Palauttajan on maksettava palauttamisesta aiheutuvat kustannukset. Näitä kustannuksia ei makseta takaisin palauttajalle.

Palauttaessasi toimitetun tilauksen, liitä siihen mukaan nimesi ja yhteystietosi rahojen palautusta varten.

Palatustapauksissa maksunpalautus tehdään tilauksessa käytetylle maksutavalle.

Palautamme vastaavasti tilauksesta maksamasi rahat viivytyksettä kuluttajasuojalain mukaisesti.

Palautusosoitteemme:

Kymen Lemmikkitarvike

Aatteenkatu 6 A 3

48910 Kotka

Lähetyksen tarkistus, virhe ja ongelmatilanteet

Tarkistathan toimituksen heti sen saatuasi. Jos tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana tai se ei muuten vastaa tilaustasi tai on virheellinen, ilmoitathan siitä mahdollisimman pian ja viimeistään 14 päivän kuluessa asiakaspalveluumme, niin sovimme miten saamme virheen korjattua. Kuluttajakaupassa noudatamme virheiden osalta pakottavia kuluttajasuojalain virhevastuusäännöksiä.

Kuljetuksen aikana tavaralle tapahtuneista vaurioista vastaa Posti. Mikäli tavara on rikkoutunut kuljetuksen aikana, voi selvitystä tiedustella Postin edustajalta tavaran luovutushetkellä. Mikäli vahinko huomataan vasta paketin avaamisen jälkeen, asiakas ottaa yhteyttä paketin toimittaneeseen Postiin.

Asiakaspalvelu

Henkilökuntamme auttaa sinua tilaukseesi liittyvissä kysymyksissä. Otathan yhteyttä sähköpostilla:

tilaus@kymenlemmikkitarvike.fi

Vastuunrajoitus

Kymen Lemmikkitarvike ei vastaa mistään tilaukseen, toimitukseen tai tuotteeseen liittyvästä tai mistään edellä mainitusta aiheutuneesta välillisestä tai välittömästä tai muusta vahingosta paitsi siihen asti kuin pakottava määräys kuluttajanasuojalaissa tai muussa pakottavassa laissa on kyseisen vahingon osalta toisin määrännyt.

Ylivoimainen este (FORCE MAJEURE)

Kymen Lemmikkitarvike ei vastaa siitä, mikäli tilauksen toimitus estyy, vaikeutuu tai myöhästyy kymenlemmikkitarvike.fi-verkkokaupan kohtuullisten vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevan sen toimintaa haittaavan tai estävän seikan vuoksi (force majeure). Emme vastaa siitä, jos tilauksesi ei tule perille tietoverkon tai tietoliikenneyhteyksien toimimattomuuden vuoksi.

Erimielisyydet

Pyrimme sopimaan tilaustasi koskevat mahdolliset erimielisyydet ensisijaisesti sopimalla, joten otathan ensisijassa yhteyttä asiakaspalveluumme sopiaksemme asian.

Jos kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).

Vaikkakin tämä artikkeli pitää sisällään opastusta lakiasioihin liittyen, niin se ei anna mitään takeita tiedon täydellisyydestä tai oikeellisuudesta. Se ei missään tapauksessa toimi lakineuvona yksittäisissä tapauksissa. Suosittelemme varmistamaan tiedot esim. viranomaiselta tai lakitoimistolta.